Mirades emprenedores XVIII

Us presentem emprenedors i emprenedores del territori, els seus èxits, els seus dubtes i en definitiva el seu treball. Aquest espai ens permetrà veure l’emprenedoria amb exemples reals.

Oriol Capdevila. SomBacus – web: www.sombacus.cat – Instagram: @sombacus

L’Oriol Capdevila és un torellonenc de 24 anys que l’any passat es va graduar en Comunicació i Indústries Culturals a la Universitat de Barcelona. Després d’anys treballant en diversos mitjans de comunicació, fa uns mesos va decidir compaginar la seva feina amb el desenvolupament d’un nou projecte en línia relacionat amb el sector vinícola: SomBacus.

L’objectiu de SomBacus és acostar el món del vi al públic en general i desvincular-lo de la imatge elitista amb què, tot sovint, se’l relaciona. El projecte de l’Oriol proposa fer tasts de vins en línia, des de casa. És a dir, el client adquireix a través de la pàgina web un paquet que conté tres ampolles diferents de vi, una guia de tast i un vídeo gravat en què una sommelier explica les virtuts de cada vi.

Més enllà de l’interès com a aficionat que l’Oriol pugui tenir en l’àmbit vinícola, el primer escull va ser trobar un professional que pogués assessorar-lo i conduir els tastos. Després de certes dificultats per trobar-lo, l’Associació Catalana de Sommeliers el va ajudar. L’escollida va ser la sommelier empordanesa Fina Juez. També va decidir encarregar a professionals el disseny gràfic i la imatge corporativa de SomBacus. A partir d’aquí, l’Oriol es va espavilar per muntar la pàgina web, gravar i fer el muntatge dels vídeos, portar les xarxes socials, preparar els paquets, gestionar la burocràcia… De fet, l’Oriol explica que el més complicat d’emprendre un projecte d’aquestes característiques és que “hi has d’entendre de tot, sense entendre-hi gaire de res”.

El projecte de l’Oriol està, encara, en una fase inicial. De moment, té a la venda quatre paquets de tast diferents, amb vins de sis denominacions d’origen de Catalunya. La voluntat de cara als propers mesos és ampliar els paquets de tasts, fins a cobrir les dotze denominacions d’origen que hi ha a Catalunya. Tampoc descarta ampliar el projecte a altres formats.

L’Oriol és un jove emprenedor que, tant amb la seva presència en mitjans de comunicació com amb SomBacus, ha transformat les seves aficions en professions.

Publicat al Setmanari Torelló el 30 de juliol de 2021